DUIT RAYA

Friday, 1 July 2016

KENAPA MARY KAY???

KENAPA MARY KAY? SENANG NAU ULANG TAJUK YEA....SAYA NAK KONGSI TENTANG KENAPA SAYA GUNA PRODUK MARY KAY...

SEBENARNYA SEKITAR TAHUN 2006 @ 2008 TAK BERAPA INGAT LAH, SAYA ADALAH PENGGUNA MARY KAY, MASA TU FLAWLESS JER KULIT...RASA MUDA SAJA, LAIN TAU RASA BILA KULIT GUNA SKINCARE MARY KAY, MASA TU BELUM TERJEBAK DENGAN MAKE UP2 NIH...GUNA SKINCARE AJA, MAK AII KESANNYA MEMANG MENAKJUBKAN LAH, DIRI SENDIRI LAH TERPESONA ORANG LAIN TAKDE PON HA HA HA, YANG PENTING KITA RASA HAPPY KAN DENGAN DIRI SENDIRI..LEMBAP2 AJA KULIT TU, WALAUPON MASA TU USIA DAH SEKITAR 30 AN, TANG "AN" UMO BERAPA TAK INGAT LAH...KEDUT TIADA, JERAWAT OPKOS LAH..MEMANG TIDAK...

ENTAH KENAPA, MUNGKIN TAK KONSISTEN GUNA RASANYA, SAYA BERHENTI MENGGUNA KAN PRODUK MARY KAY, BUKAN SEBAB TAK BAGUS TAU..SAYA SENDIRI YANG TAK TAU KENAPA BERHENTI, TERUS TAK GUNA, BERMULA DARI ITU SAYA BERTUKAR DARI SATU PRODUK KE SATU PRODUK...MANA YANG KATA LICIN SEKELIP MATA LAH, GEBU GEBAS 2 MINIT LAH, SEMUA TRY ASALKAN MURAH, MASA TU FIKIR MURAH AJA, MAKLUM PENDEDAHAN TENTANG BAHAYA BAHAN KIMIA TERLARANG AMAT SEDIKIT SANGAT....

KITA NI MANUSIA, DAH LUMRAH, SEMUA NAK CEPAT KAN, SEGERA SEGERA...KALAU LAMBAT TU ALAHAI, BUKAN ORANG LAIN SAYA SENDIRI LAH, KALAU PAKAI APA2 KAT MUKA, 2 HARI JE DAH MULA GELISAH BILA PRODUK YANG DIGUNA, TAK SEPERTI YANG DIGEMBAR GEMBUR KAN...NAK TANYA SIAPA? BELI PON DI KIOSK KIOSK..NO TEL PON TAK ADA...NAK TELEFON PENGELUAR? FIKIR LAH JUGAK 2, 3 KALI BIL TELEFON LAGI...PALING TIDAK TUNGGU LAH SEBULAN DUA, LEPAS TU TAKDE HASIL @ HASILNYA MENGECEWAKAN, PUPPPPPP BUANG JE KAT TONG SAMPAH (HAAA NAMPAK TAK, MEMBAZIR KAN, MEN BUANG AJA, PADAHAL DUIT TU SEMUA)....MACAM TAK SAYANG DUIT...

SETELAH BERTAHUN JUGAK LAH TUKAR SANA SINI, AKHIRNYA JUMPA JUGAK LAH SATU PRODUK YANG SESUAI.....TAPI MASIH JUGAK "MENGGATAL" NAK TUKAR LAGI, TUKAR LAGI, MEMANG MASA GUNA TU KAW KAW HASIL NYA, MAK AII LICIN...PUTIH SIKIT ADALAH KAN....TAPI BILA STOP AMEK KAWWWWWW...TUMBUH LAH SEGALA TOK NENEK JERAWAT, BIJI HALUS DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA...NAK NANGIS? SENDIRI PUNYA PASAL TAKUT LAH NAK NANGES...

MASA TU MULA LAH BELEK2 FB TENGOK2 SAPA YANG JUAL MK...USHA USHA KATA ORANG TU...JELES TENGOK KULIT DIA ORANG, ALAHAI MUDA2 NAMPAK SEMUANYA, FLAWLESS AJA, CUMA SATU JE DIA ORANG TAKDE LAH BERITAHU PUTIH SECEPAT MUNGKIN KE APA, YANG PASTI KULIT SIHAT....SEBENARNYA SAYA DAH TAU PON, MASA TU MASIH TAK NAMPAK JALAN KATANYA. JADI DECIDE LAH NAK GUNA MARY KAY, CUMA SATU AJA, TANAM KAN AZAM NAK JADI BC SEBAB BILA DAH JADI BC, KOMITMENT KENA ADA JADI SAYA BC MK TAKKAN GUNA PRODUK LAIN KAN? JADI DARI SITU NAK DISIPLINKAN DIRI TAK TUKAR2 PRODUK, JADI SAYA JADILAH BC UNDER SD AMYRA HISHAM (YANG GOJES CANTIK MANIS).

BIASA, MULA GUNA SEMULA SETELAH BERTAHUN TAK GUNA SAYA MULAKAN DENGAN BOTANICAL SKINCARE, BIASA PRODUK YANG SIHAT TU MEMANG KESANNYA AGAK LAMBAT BERGANTUNG PADA KEADAAN KULIT SESEORANG, MAKA SAYA YANG TIDAK MEMPUNYAI TAHAP KESABARAN YANG TINGGI MULAH GELISAH SKALA 10 BILA MUKA MULA TUMBUH JERAWAT, BIJI2, BESAR LAK TU...SABAR SABAR ITU YANG SAYA TANAMKAN.....ALHAMDULILLAH, JERAWAT MULA SURUT...HASILNYA? BELUM NAMPAK LAGI....SABAR SABAR...ITU SAHAJA BUAT SEKARANG INI, SABAR, NAK KULIT SIHAT KE NAK KULIT CEPAT LICIN TAK SIHAT? MESTI NAK KULIT SIHAT KAN? SIAPA YANG GUNA MARY KAY NI KULIT MEMANG SIHAT CUMA KENA SABAR DAN SAYA LAH SALAH SEORANG YANG SEDANG BELAJAR ERTI SABAR ITU...INSHAALLAH AKAN ADA HASILNYA, SEBAB TAK SABAR NI NAK AWET MUDA SEBAB DI MARY KAY, SEMUA CANTK2....HA HA HA, TERMASUK SAYA LAH NANTI TUE....IYA, KULIT DAH SIHAT, WALAUPON TAK PUTIH SEPUTIH PUTIHNYA, SIHAT.....MASA TU PAKAI MAKE UP PON CANTIK....

OKAY SETAKAT INI DULU YEA PERKONGSIAN SAYA SESEORANG YANG TAK SABAR HARUS BERSABAR SEBAB NAK HASIL YANG TERBAIK

IZA
BEAUTY CONSULTANT MARY KAY
017-7365931





Post a Comment